Ana içeriğe atla

9 Aylık oğlumun gelişimi....

          Uzun zamandır yazmıyorum. Bu süre zarfında yaşadıklarımızı kısaca anlatmam gerekirse;

          Kaan'ın sophiesi geldi hatta üstünden 2-3 ay geçmiştir herhalde. Son yazımı yazdığımda sipariş verdiğimi söylemiştim. Hala 2 adet dişimiz var altta. Bunu gören dedesi bir sürü kıyafet aldı torununa. Dişlerinin çıkmasına  bu kadar sevineceğim aklıma gelmezdi. Evde sevinç çığlıkları alkışlar telefonlar havada uçuştu. Kaan her zamanki gibi bu yoğun ilgiden ağladı .Üsttekiler 9,5 aylık olmamıza rağmen henüz gelmedi. Damaklar şişti sertleşti ha bugün ha yarın diyoruz ama hiç bir gelişme yok. Normalde bu aylarda 6 -8 adet diş çıkması gerekirken biz 2 ile idare ediyoruz. Kimisi çabuk çürümez diyor fakat inanın sabahlara kadar uyku sorunu çekmeyen biz şimdi gözümüzden yaşlar akaaka sabahı zor ediyoruz. Saat başı hatta 15 dakikada bir kalktığımız bile oluyor. Yavrumun etinden et kopmuş gibi ağlamalarına yüreğim dayanamıyor artık. Sophie işe yaradı mı? Evet bir müddet faydasını görüyoruz büyük zevkle kemiriyor ama inanın bu onu rahatlatmıyor. Tetagil ve calpol vermeye devam ediyoruz. Rabbime şükürler olsun ateşlenme yapmıyor fakat dişlerinden dolayı sürekli kusuyoruz.

        En son doktor kontrolümüzü geçtiğimiz Ocak ayının 28 inde yaptık. Kan ve idrar tahlili yaptırdık. Damar yolu zor bulunduğundan yavrumu elek haline getirdiler. Babasına bile gitmedi inanır mısınız? Bir dk kucağımdan inmek istemedi. O korkuyla idrarda yapar dedik ama yapmadı. Pi-pisine takılan poşetide farkedince çekiştirip durdu. Bezleyerek önleyelim dedik ama bu seferde poşet kayınca üstü başı ıslandı. Aksilik ya tam üstünü değiştireyim poşeti alayım dedim (3 ml mlik idrar yapmış toplasan ve ben ona bile razıyım ) poşet çıkar çıkmaz baştan işedi. Tabi her yer sırılsıklam. Hay oğlum neden baştan yapmadın şunu derdin poşetlemiydi diye sorası geliyor insanın.

        Neyseki sonuçlarımız tertemiz. Bu arada ailece karar aldık Kaan hastalanmadıkça doktora götürmeyeceğiz artık. Arada 5-6 aylık kontrollerimiz olur tabi.

        Geçtiğimiz ay sağlık bakanlığında yer almayan ama bu aralar büyük küçük demeden herkeste çıkan kızamığın aşısınıda olduk. Oğlumda ateşlenme olmadı.

        Ben çorba çeşitlerini arttırdım. Dönüşümlü olarak kıymalı , tavuklu ve karidesli çorbalar yapıyorum. Arada tarhanaya da kıyma attığım oluyor ama genellikle sebze yemeklerine et ve et ürünleri katıyorum.

        Sebze olarak : Ispanak,kereviz,bal kabağı , kabak, havuç,patates, soğan , sarımsak, taze fasulye, barbunya, ve bakliyat olarak ise : kuru fasulye , mercimek , irmik , makarna ,şehriye ilave ediyorum. Kaan çorbaları severek yiyor gerçekten ve ben emeklerim boşa gitmediği için çok mutluyum. Pütürlü gıdalara daha geçemedik bu beni üzsede pek sorun etmiyorum. Zaten dişlerinden kusuyor daha fazla aç kalsın kaşıktan korksun ağzını kilitlesin istemiyorum. Önemli olanda o besin değerlerini alıp vücudunun direncinin yerinde olması değil mi zaten. Kaldıki ben 5-6 yaşına gelipte öğüren çocuk görmedim hiç.

        Kaan tam bir komando gibi gidiyor. Hele birşeye yapma oğlum deyince bu sefer tazı gibi ardına bakmadan kaçıyor. Kapıları artık açmayı öğrendi. Diğer odalarda geziyor koltukların arkasına saklanıyor  hatta çekmeceleri karıştırıyor. Fış fış kayıkçı oynamaya bayılıyor. Anne demeye de başladı . Yaklaşık bir aydır anne diyor. Nasıl da güzel diyor bir bilseniz. Bay bay gel gel yapıyor hatta kendince bunu söylüyor. Bazen çok güzel dede diyor bazen hade diyor. Gel dede diyecek ya Ga Hadeee diye bağırıyor. En sevdiği şey arabayla gezmek . Yemediği yemeğini bile arabada yiyor.

       Kaanın şuan ki gelişiminden çok memnunum. İnternette konuşma üzerine bir kaç forum ve yorum araştırdım doktoruma da sordum. Bir bebek ne zaman konuşmaya başlar diye? Görümcemin bebeği 2 yaşında ve bül bül gibi şakıyor. Siz siz olun çocuklarınızı kıyaslamayın. Ben kıyasladığımdan değilde bilgi olsun diye söylüyorum bunları. Doktorum kız çocuğu olduğunu ve kız çocuklarının daha erken konuşmasına rağmen kendisininkinin 3 yaşında konuştuğunu ve bu özelliğin her çocuğa göre farklılık gösterdiğini söyledi. İçim bir kez daha rahat etti. Çünkü okumuş vc cocuk doktoru olan birinin bebeği bile geç konuşabiliyor . Hatayı kendinizde aramayın . Ortada hata yok arkadaşlar. Her çocuğun motor gelişimi dil becerisi farklıdır. Eğer her çocuk aynı olsaydı herkes profesör olurdu . Değil mi?

        Bizden haberler bu kadar . Bir daha ki yazıda görüşmek üzeree:)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kaan 1 Yaşında ve Bizim Doğum Günü Hazırlıklarımız :)

          Bugun tam bir sene oluyor bebegim, kucagima ilk aldigim kokunu icime cektigim ilk gunden beri. Oysa onceside var sana olan aşkımın hikayesinin. Seni ilk gorusum, varligini ilk hissedisim , kalp ritminin kulagima melodi gibi gelisinin...Hamileligim her anne adayi gibi benim de zordu.Hatta bu bir tik daha oteydi. Hergunumuzu seni kucagimiza alacagimiz gunu hayal ederek sabirla ve korkuyla gecirdik.          Ben seni aldim sanki cenneti kucakladim. Kokun megerse sabun kokusuymus, ellerin pamuk cuvaliymis, gozlerin okyanusmus... sen baskaymissin meger . Sayende annelik gibi muazzam bir duyguyu yasiyorum. Sayende "Anne olunca anlarsin." Lar kalkti hayatimdan.Ben de anliyorum artik. Anneliğin ne kadar zor oldugunu.kisiligini ne kadar degistirebileceginin bir insanin. Sen bana dogum gunu hediyemdin tanridan gelen.

Diş Buğdayı Hazırlıklarımız ve Parti Hediyeliklerimiz

Geçen hafta salı günü 08.03.2016 da Kaan'ımın üst dişlerininde çıkmasıyla beraber  Diş Buğdayı partisini yaptık. Bir o kadar eğlenceli ve bir o kadar da yorucuydu. Kaanın hasta olması mutluluğumuzu örtüledi .Hediyeliklerim el emeği olsun istediğimden aklımda iki seçenek vardı. Ya Diş sabunu yapacaktım ya da diş kurabiyesi.Diş sabunu konusunda riske girmek istemediğimden bunları sipariş vermek istedim. Sağ alt köşedeki bayan Kaan efendinin Anneannesi oluyor :)Sabunları ise internetten sipariş verdim. Gitti gidiyorda       İDE BEBEK SABUNLARI  

Diş Çıkarma Maceramız (Azı Dişler)

     Kaan 17 aylıkken birinci azılarını çıkarttı. Diş çıkartacağının farkındaydım salya akıtıp ellerini ağzına götürmesinden fakat bu kadar zor olacağını hatta bunların azı dişleri olacağını aklımın ucundan geçirmezdim.      Bir sabah işe gitmek için uyanıp Kaan'ı öperek gitmek istediğimde ateşinin çıktığını farkettim. Öyle böyle değil birden soba gibi yanmaya başlamıştı çocuk. Hemen apartopar kaldırdım uykusundan soydum ılık suya soktum. Aylardan Eylül'dü. Eşim yapma hastalanır sabah sabah çocuk dedi. (Sabahın 4:00 ' ından bahsediyoruz bu arada.) Hiç bir şey olmaz dedim. Kaptığım gibi götürdüm. Duştan sonra bir nebze iyi gibiydi . Hemen ılık sütü içirip alttan fitil saldım çünkü ateş 37,8 lerdeydi .       Gün içerisinde sık sık aradım durumu hakkında bilgi aldım yönlendirme yaptım. Ertesi gün izinli günüme denk geliyordu bol bol ılık suyla devam ettim ve Calpol verdim. Ne çare? Çocuğum sürekli 36,9 -  37,8 arası gidip geliyord...