Ana içeriğe atla

Doğum Çantasına Neler Koydum?

Merhaba canlarım !

   Umarım keyifler yerindedir diyemeyeceğim bu sefer ; Türkiye'min başına gelen felaketlerden sonra. Açıkçası uzun süredir yazı yazmakta içimden gelmedi bu sebeplerden. Tüm ülkemin başı sağ olsun Rabbim geride kalanlara sabır versin Şehitlerimizin mekanını cennet eylesin.Umarım en yakın zamanda bu kötü günleri en kısa zamanda atlatırız. 

   Size bu yazımda en çok sorulan ve  google'da da  araştırılan doğum çantası ile ilgili bilgilendirmek istedim.


   Ben doğumumu hepinizin de bildiği gibi epidural  sezeryan yaptım. Doğumum 37+5 te gerçekleşti ve sınırda pramatüre olarak geçiyordu. Biliyorsunuz ki normalde prematüre dedikleri doğum kilosu düşük bebekler için geçerli halk arasında fakat asıl olan 38 hafta öncesi doğan bebekler bu kategoriye geçiyor. Kaan'ın kilosu normalin üstündeydi fakat riskli gebelik olduğundan erken alınması gerekmekteydi.Dolayısıyla sınırda prematüre diye geçmekteydi. 

   Gelelim doğum çantamda neler olduğuna.


   Öncelikle sezeryan ve normal doğuma göre pijama veya gecelik durumu değişse de ben ikisinden de koydum diyebilirim.

  » Nisan sonu doğum yapmıştım ve hastahane de sıcak olduğundan iki çift pijama ve sadece fotroğraf çekimlerinde ve lohusa zamanı mevlütte vs giyebileceğim ay yıldız markasından çok şık mürdüm rengi gecelik ve sabahlık takımı beğendim. .O zamanlar ne kadara geldi hatırlamıyorum çünkü kayınvalidemin hediyesiydi fakat şuanki değeri 200.00 TL diyebilirim.





Hem günlük hayatta giyebileceğim hem de kolay emzirebileceğimi düşünerek seçmiştim.



 »  Bunun harici e-bebek'ten kullan at lohusa kilotlarından temin ettim ve bir paket yetti diyebilirim. Çünkü kolayca yıkanıp hemen kuruyan cinsten olduğundan her değişimimde yıkadık ve tekrar giydim. Normal çamasırı sadece hastahaneden çıkarken kullanım.

»  Bir adet emzirme sütyeni

»   1 adet Doctor Brown's  Doğal akış cam biberon götürdüm. Bunun sebebi sütüm gelmez ise mama takviyesi ya da sütümü sağarak bebeğime vermek amaçlıydı. Doctor Browns'ın bu biberonu hem gaz ve reflüyü önlüyor hem de cam olduğundan daha hijyenik geldi bana . Bu arada ben çok memnun kaldım.Temizlenmesi de öyle göründüğü gibi zor değil. Cam olması kırılmayı da beraberinde getiriyor. Kaldı ki benim elimden düşen poşetin içinde olduğu için kırılmıştı ama parasınında hakkını verdi diyebilirim. Sizler bunun için önlem amaçlı chicco da satılan biberon kılıflarından alabilirsiniz. Aynı çamaşır kafesleri gibi. ve ileride bebeğinizin eline vermek istediğinizde kırılıp kazalara sebep olmasını önleyebilirsiniz.

 »  20 Adet bebek bezi götürdüm yanımda ve bebek bezi konusunda Huggies 'i tercih ederken son ana kadar, fikrimi değiştirdim ve prima premium care 1 numara ile başladım yolculuğuma. Ben bir gece kalacağım için bu kadar aldım ama siz isterseniz daha da alabilirsiniz tabiki kalacağınız gün sayısına bağlı olarak.

»5 adet göğüs pedi (Lansinoh Markalı)

»1 Adet Lansinoh marka göğüs ucu kremi :)

»1 Adet Philips Avent marka göğüs kalkanı

»1 Adet tarak

»Hazırladığım hediyelik şekerler

»Özel yaptırdığım Lohusa Tacım. Terliğimi götürmedim hastahanede kötü olmasın diye.Zaten orası veriyor.

»   Atıştırmalık birşey götürmedim çünkü kantinden hemen temin edebileceğimizi düşündük ve doğumdan çıkar çıkmaz doktorumun tavsiyesiyle annemler meyve suyu , humana still tea , çikolata , vs gidip almışlar.

»   Emzik konusunda kararlıydım vermemeye ve almadım fakat eşim ve görümcem son anda gidip philips emzik almışlar. Bu konuyu ise ileride sizlere anne sütü önemi ve sütüm nasıl çoğalır yazımda bahsedeceğim.:)

»   Hasta Bezi aldım bir pakette ama hastahane zaten temin etti bunu bana. Dolayısıyla aldığımı evde kullandım.

Kaan için ;

 »1 Adet Hastahane çıkışı (Özel yaptırdım)

 »2 Adet zıbın takım 

 »1 Adet hastahane çıkışının battaniyesi

 »1 Adet ıslak mendil

 »2 Adet çorap

 »5 Adet ağız mendili

 »  Ve son anda imdadıma yetişen Lansinoh Göğüs Pompası (Elektrikli olan) Bunu da orada eşim aldı gidip hemen yetiştirdi.Tabii bunu hastahane ekibinden gizli olarak soktu. Çünkü bebeğin emmesini istiyorlardı fakat bebeğim prematüre olup göğüs ucu çapım geniş olduğundan ve hemen sütüm gelmediğinden mecbur kalmıştım. Ağrılarımdan dolayı kucağıma da alamıyordum ve bu pompa imdadıma yetişti.

İşte hepsi bu kadar. Fazla bile geldi diyebilirim. 

Umarım doğum çantama koyduklarımla ilgili yazım sizlere faydalı olmuştur.

Peki siz neler koydunuz doğum çantanıza? 

Tüm annelerimize iyi doğumlar dilerim :)

Sevgilerimle ,














Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kaan 1 Yaşında ve Bizim Doğum Günü Hazırlıklarımız :)

          Bugun tam bir sene oluyor bebegim, kucagima ilk aldigim kokunu icime cektigim ilk gunden beri. Oysa onceside var sana olan aşkımın hikayesinin. Seni ilk gorusum, varligini ilk hissedisim , kalp ritminin kulagima melodi gibi gelisinin...Hamileligim her anne adayi gibi benim de zordu.Hatta bu bir tik daha oteydi. Hergunumuzu seni kucagimiza alacagimiz gunu hayal ederek sabirla ve korkuyla gecirdik.          Ben seni aldim sanki cenneti kucakladim. Kokun megerse sabun kokusuymus, ellerin pamuk cuvaliymis, gozlerin okyanusmus... sen baskaymissin meger . Sayende annelik gibi muazzam bir duyguyu yasiyorum. Sayende "Anne olunca anlarsin." Lar kalkti hayatimdan.Ben de anliyorum artik. Anneliğin ne kadar zor oldugunu.kisiligini ne kadar degistirebileceginin bir insanin. Sen bana dogum gunu hediyemdin tanridan gelen.

Diş Buğdayı Hazırlıklarımız ve Parti Hediyeliklerimiz

Geçen hafta salı günü 08.03.2016 da Kaan'ımın üst dişlerininde çıkmasıyla beraber  Diş Buğdayı partisini yaptık. Bir o kadar eğlenceli ve bir o kadar da yorucuydu. Kaanın hasta olması mutluluğumuzu örtüledi .Hediyeliklerim el emeği olsun istediğimden aklımda iki seçenek vardı. Ya Diş sabunu yapacaktım ya da diş kurabiyesi.Diş sabunu konusunda riske girmek istemediğimden bunları sipariş vermek istedim. Sağ alt köşedeki bayan Kaan efendinin Anneannesi oluyor :)Sabunları ise internetten sipariş verdim. Gitti gidiyorda       İDE BEBEK SABUNLARI  

Diş Çıkarma Maceramız (Azı Dişler)

     Kaan 17 aylıkken birinci azılarını çıkarttı. Diş çıkartacağının farkındaydım salya akıtıp ellerini ağzına götürmesinden fakat bu kadar zor olacağını hatta bunların azı dişleri olacağını aklımın ucundan geçirmezdim.      Bir sabah işe gitmek için uyanıp Kaan'ı öperek gitmek istediğimde ateşinin çıktığını farkettim. Öyle böyle değil birden soba gibi yanmaya başlamıştı çocuk. Hemen apartopar kaldırdım uykusundan soydum ılık suya soktum. Aylardan Eylül'dü. Eşim yapma hastalanır sabah sabah çocuk dedi. (Sabahın 4:00 ' ından bahsediyoruz bu arada.) Hiç bir şey olmaz dedim. Kaptığım gibi götürdüm. Duştan sonra bir nebze iyi gibiydi . Hemen ılık sütü içirip alttan fitil saldım çünkü ateş 37,8 lerdeydi .       Gün içerisinde sık sık aradım durumu hakkında bilgi aldım yönlendirme yaptım. Ertesi gün izinli günüme denk geliyordu bol bol ılık suyla devam ettim ve Calpol verdim. Ne çare? Çocuğum sürekli 36,9 -  37,8 arası gidip geliyord...