Ana içeriğe atla

Anne Sütü ve Anne-Bebek İlişkisi

   
   Geçtiğimiz günlerde anne sütümün yeterisizliğinden "Emzirmek ya da Emzirememek"   adlı yazımda bahsetmiştim.

   Evet sütüm yetmiyordu ve çevremden ; özellikle de eşimden oldukça baskı görüyordum emziremediğim ve mama verdiğim ile ilgili. 

   Sebep olarak ise bebek annesini tanımaz anne kokusundan mahrum kalır şeklinde yorumlar alıyordum. 

   Bir akrabamız var adını vermeyeyim emzirdi mi bilmiyorum ama bebeği hep ona adıyla hitap ediyor "anne" demek yerine.Eşimde hep bundan korkuyordu sanırım. 

   Ne zaman biri mama hazırladığımı biberonla verdiğimi görse acır gözlerle bakıyordu.

    Hep bir itici sözler, kendini beğenmişlik, negatif enerji ile karşı karşıyaydım , sanki tek suçlusu benmişim gibi. Sanki sütüm yeterli ,bebeğim mememi tutuyorda ben mahrum bırakıyormuşum gibi.

"Ayyy sütün mü az senin?"
"Ayyy biberon mu veriyorsun?"
"Ayyy emzirsen sütün artacak zaten"

"Gerçekten mi ya ben bilmiyordum zaten!!!!" diyerek avazım çıktığı kadar bağırasım geliyordu insanlara.

   Sanki ben çok memnunum.

   Zaten iki saatte bir yeni doğan bebeği emzirmek süt vermek gerekiyor. Benimki tutmuyor. Ben sağıyorum. 1 Saat sağmada ancak 50 ml sütü zorumdan ilaç takviyesiyle sağabiliyorum. Yarım saat tutup içiriyorum. Bebek iştahsız zorla bitirtiyorum sütü. Kaldı mı bana 30 Dk. diğer emzirme süresine kadar. Onda da biberonu kaynat temizle. Pompayı temizle derken 15 dakikası öyle geçiyor . Kaldı 15 dk. Kaan'ın yeniden süt alması lazım. Yeni sağmışım zaten. Süt gelmesi imkansız.Göğüsler boş. Süt yok!!!! 

   E bu durumda imdadıma mama geliyor. Mama veriyorum bebeğime. Daha sonraki seansta biraz olsun doluyor ve sütü sağıyorum tekrar kısır döngüye devam ediyorum.

   Bu şekilde 8. aya kadar geldim. En sonunda zaten bir operasyon geçirdim safra kesemden. (Bunun ile ilgili yazımı gelecek sefere yayınlayacağım artık.) Daha sonra zaten sütüm kesildi operasyondan sonra. Mama ile devam ettim 1 yaşa kadar . Ek gıdaya da geçmiştik zaten. Kaan da mamayı pek sevemedi açıkçası iştahla içmiyordu. Çoğu mama lavobayı boyluyordu anlayacağınız.

    Eşim ikinci bebekte belki sütüm gelir diye ümitlendiriyordu beni. Belki normal doğum yapsaydım sütüm gelecekti diye düşünmeden edemedim. Çok yazı okudum bununla ilgili. Kimisi ikinci bebekte sütünün geldiğini yazıyor. Kimisi genetik annenin varsa seninde var diyor. "Hoooppp orada bir dur bakalım!!" deyiveriyorum. Yok arkadaşım öyle birşey. Olsaydı benim olurdu. Annem hep anlatır "üstüm başım ıslanırdı sütten." diye.  Ben yaşamadım sayılıdır o zamanlarım.Hatta direkt söyleyeyim 1 kez yaşadım sadece.

   Peki mama vermek çok mu kötü gerçekten? 

   Doktorumla konuştum.

   "Kendini suçlu hissetmen gereken bir durum yok, sakın suçlama kendini.Olmadı mı olmuyor daha çok strese girip azaltma olan sütünü de. Artık formül mamalar var. Anne sütüne yakın formüle ediliyor. Anne sütündeki tüm kalsiyum protein demir vs onlarda da var kalorisi eşdeğer. " dedi.

Gerçekten de öyle. 

Sonrasında kendimi suçlamayı bıraktım.

Peki Kaan ile olan ilişkim nasıl oldu?

   Kaan hep ilgi isteyen bir bebekti ve hala da öyle. Sürekli yanında biri olsun kucakta olsun biri onunla oyun oynasın isterdi. Zaten doğum izinindeydim ve ben bakıyordum. O kadar ilgi isterdi ki yemek bile yapamaz , iki dk bırakıp lavobaya gidemezdim.  Kucağımdaydı hep . Kokumu içine çekerdi. Ten tene temasta sorun olmazdı. Kokumu tanırdı. 

Şuan 20 Aylık. Kaan daha da anneci oldu.Serkanın değişiyle KAAN=ANNE=AŞK :)

Benden kimseye gitmez oldu. Anne diye paçama asılır oldu. 


Kısacası sütünüz yetsin yetmesin ,bebeğinize ilgili olduğunuz sürece anneyi tanır kokusunu bilir. 

Ne yani sütünüz gelmiyor diye mama da mı vermeyeceksiniz. Aç mı kalsın çocuk. 

   Tabii ki anne sütü olanlar şanslı. Bebekleri daha çok anne sütü alıp daha çok anne kokusunu içine çekiyor. Güven hissi daha çok aşılanıyor. Bu bozulamaz bir gerçek.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kaan 1 Yaşında ve Bizim Doğum Günü Hazırlıklarımız :)

          Bugun tam bir sene oluyor bebegim, kucagima ilk aldigim kokunu icime cektigim ilk gunden beri. Oysa onceside var sana olan aşkımın hikayesinin. Seni ilk gorusum, varligini ilk hissedisim , kalp ritminin kulagima melodi gibi gelisinin...Hamileligim her anne adayi gibi benim de zordu.Hatta bu bir tik daha oteydi. Hergunumuzu seni kucagimiza alacagimiz gunu hayal ederek sabirla ve korkuyla gecirdik.          Ben seni aldim sanki cenneti kucakladim. Kokun megerse sabun kokusuymus, ellerin pamuk cuvaliymis, gozlerin okyanusmus... sen baskaymissin meger . Sayende annelik gibi muazzam bir duyguyu yasiyorum. Sayende "Anne olunca anlarsin." Lar kalkti hayatimdan.Ben de anliyorum artik. Anneliğin ne kadar zor oldugunu.kisiligini ne kadar degistirebileceginin bir insanin. Sen bana dogum gunu hediyemdin tanridan gelen.

Diş Buğdayı Hazırlıklarımız ve Parti Hediyeliklerimiz

Geçen hafta salı günü 08.03.2016 da Kaan'ımın üst dişlerininde çıkmasıyla beraber  Diş Buğdayı partisini yaptık. Bir o kadar eğlenceli ve bir o kadar da yorucuydu. Kaanın hasta olması mutluluğumuzu örtüledi .Hediyeliklerim el emeği olsun istediğimden aklımda iki seçenek vardı. Ya Diş sabunu yapacaktım ya da diş kurabiyesi.Diş sabunu konusunda riske girmek istemediğimden bunları sipariş vermek istedim. Sağ alt köşedeki bayan Kaan efendinin Anneannesi oluyor :)Sabunları ise internetten sipariş verdim. Gitti gidiyorda       İDE BEBEK SABUNLARI  

Diş Çıkarma Maceramız (Azı Dişler)

     Kaan 17 aylıkken birinci azılarını çıkarttı. Diş çıkartacağının farkındaydım salya akıtıp ellerini ağzına götürmesinden fakat bu kadar zor olacağını hatta bunların azı dişleri olacağını aklımın ucundan geçirmezdim.      Bir sabah işe gitmek için uyanıp Kaan'ı öperek gitmek istediğimde ateşinin çıktığını farkettim. Öyle böyle değil birden soba gibi yanmaya başlamıştı çocuk. Hemen apartopar kaldırdım uykusundan soydum ılık suya soktum. Aylardan Eylül'dü. Eşim yapma hastalanır sabah sabah çocuk dedi. (Sabahın 4:00 ' ından bahsediyoruz bu arada.) Hiç bir şey olmaz dedim. Kaptığım gibi götürdüm. Duştan sonra bir nebze iyi gibiydi . Hemen ılık sütü içirip alttan fitil saldım çünkü ateş 37,8 lerdeydi .       Gün içerisinde sık sık aradım durumu hakkında bilgi aldım yönlendirme yaptım. Ertesi gün izinli günüme denk geliyordu bol bol ılık suyla devam ettim ve Calpol verdim. Ne çare? Çocuğum sürekli 36,9 -  37,8 arası gidip geliyord...