Ana içeriğe atla

Kaan Uykuya Direniyor! - Çocuklarda Uyku Sorununa Alternatif Çözümler

Uzun bir aradan sonra tekrar sizinleyim :) Kaan bu aralar çok hastalandı ben de dolayısıyla internet ortamını sadece facebook twitter youtube ve instagram üzerinden takip edebildim. Pek çok konu birikti bu aralar sizden ayrı kalınca fakat yavaş yavaş yazacağım tüm öğrendiklerimi bildiklerimi vs...

Konu başlığından da bilindiği gibi  uyku problemimiz vardı uzun süredir.

Kaanın uykuları bebekken oldukça düzenliydi. Akşam erken yatar sabahta erkenden kalkardı. Tabii ben işe başladıktan bir kaç ay sonra bu durum yavaş yavaş değişmeye başladı. Kaan'a anneanne ve babaanne dönüşümlü olarak bakıyor. Bir de tabiki ben :=)  Üç farklı ortamda üç farklı kişilikle büyüyen çocuğumun karakteride yerine göre değişir oldu. Herkes farklı saatinde uyutup uyandırıyor.Misal annem hadi o neyse benim dediklerime önem veriyor fakat kayınvalidem için hiç aynı şeyleri diyemeyeceğim ne yazıkki :) kötülük art niyet aramıyorum tabiki çok yorulduğundan kendine göre ayarlıyordu Kaan'ımın uyku düzenini birazcık olsun dinlenebilmesi için ama olan bana oluyordu her zaman. 

Başlarda pek hoşuma gitti ne yalan söyleyeyim. Çünkü erkenden işe gidiyordum ve izinli günümde herkes gibi benimde uyumaya hakkım vardı. Tahmin ettiğiniz gibi bu uykular 11'i buluyordu . Geceleri ise bir yerlere misafirliklere giderken ya da misafirler gelirken uyutma telaşı olmadığından rahat davranıyordum. Tabii bir yere kadar!!!

Kaan iyice durumu azıtmıştı son zamanlarda. Gece 23:00 da uyuyan çocuk ( tabii bu zamana kadar saat 21:00 dan 1 saat ileri atarak geldik her geçen gün) 01:00 hatta 02:00 'yi görür olmuştu. Ben ise 3-4 saatlik uykuyla işe gidiyordum. Kaan'ı uyuttuktan sonra onun yemeğini hazırla, kıyafetlerini hazırla, makyajımı sil vs. derken ki banyo yapmayı unutuyordum artık en sonunda isyan noktasına ulaştım. Serkan'da bunu sonuna kadar destekliyordu. Hiç unutmam bir keresinde hasta oldu diye yan etkisi uyku yapan ilacı vermemize rağmen uyumamıştı saatlerce.

İnternet ortamında ve yakın çevremde pek çok araştırma yaptım ama hiç biri tatmin etmedi.Kimisi artık uykuyu kaldır ne uyuması diyordu kimisi ise bu konuda uzman yardımı alabileceğimi söylüyordu. 

Yok hayır bunun uzmanlıkla ilgisi yok arkadaşlar. Öncelikle bu çocuk sizin çocuğunuz !! Sizden iyi kimse bilemez. Benim yazdıklarım size tamamen yol göstermek için ama siz kendi çocuğunuzu tabiki herkesten daha iyi tanırsınız.

Ben bu sorunu ; Kaan'ı bir gün boyunca uyutmamakla çözdüm.

Kaan yine saat 10:30 da uyandı her sabah olduğu gibi.

Kaldırdım kahvaltısını yaptım çok yormamaya özen gösterdimki yorulup uykuya yenik düşmesin. 

Onu sürekli oyaladım.

Özellikle izinli günümüze denk getirdimki hem eşimden destek alayım hem de kimseler karışamasındı bana.

Nitekimde herşey istediğim gibi gitti.

Yemeklerini güzel yedi ben yemeyeceğini uykusuzluğa yenik düşüp sinirleneceğini düşünsemde. Ama bunun asıl sebebi gündüz çok fazla yormamaktı bebeğimi. 

Akşam 17:30 dan sonra başladı gözler gitmeye. En sevdiği müzikleri açtım oynattım dans ettirdim konuştum onun uyumaması için elimizden geleni yaptık.

Saat 20:00 gibi sütünü ısıttım ortamı hazırladım ve odasına çekildik. Tahmin ettiğim gibi 20:15 civarı uykuya dalmıştı. 

Herşey bu kadar kolay olmamalıydı. Bu düzenin oturması için en az 3 güne ihtiyacımız vardı. Ertesi gün Kaan  08:00 gibi uyanmıştı ve gece yine 20:30 gibi uyumuştu daha sonra biraz daha ileri atarak 21:00 hatta 21:30 u gördük. Şuan ortalama 1 ay oldu olcak.Düzenimiz oturdu. Kaan artık sabahları 08:15 ile 08:25 arası uyanıyor ve bazen nadirde olsa 07:30 hatta 08:00 tabii bu duruma göre uyuması bir saat ileri ya da geri olduğu durumlarda var. Yalnız asla gece 22:00 ı geçmedi uyuması. 

Öğle uykuları ise 12:30 da yatağa sokuyor 13:00 da uykuya dalıyor 14:30 gibi ise uyanıyor. 

Şimdi o kadar mutluyumki . Eşime vakit ayırabiliyorum , kendime vakit ayırabiliyorum , en önemlisi erkenden işlerimi halledip bir çay içip cumburlooopp yatak yapabiliyorum :))) 

Umarım sizlere yol gösteren bir yazı olmuştur . Şimdilik benden bu kadar.

Sevgiler,




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kaan 1 Yaşında ve Bizim Doğum Günü Hazırlıklarımız :)

          Bugun tam bir sene oluyor bebegim, kucagima ilk aldigim kokunu icime cektigim ilk gunden beri. Oysa onceside var sana olan aşkımın hikayesinin. Seni ilk gorusum, varligini ilk hissedisim , kalp ritminin kulagima melodi gibi gelisinin...Hamileligim her anne adayi gibi benim de zordu.Hatta bu bir tik daha oteydi. Hergunumuzu seni kucagimiza alacagimiz gunu hayal ederek sabirla ve korkuyla gecirdik.          Ben seni aldim sanki cenneti kucakladim. Kokun megerse sabun kokusuymus, ellerin pamuk cuvaliymis, gozlerin okyanusmus... sen baskaymissin meger . Sayende annelik gibi muazzam bir duyguyu yasiyorum. Sayende "Anne olunca anlarsin." Lar kalkti hayatimdan.Ben de anliyorum artik. Anneliğin ne kadar zor oldugunu.kisiligini ne kadar degistirebileceginin bir insanin. Sen bana dogum gunu hediyemdin tanridan gelen.

Diş Buğdayı Hazırlıklarımız ve Parti Hediyeliklerimiz

Geçen hafta salı günü 08.03.2016 da Kaan'ımın üst dişlerininde çıkmasıyla beraber  Diş Buğdayı partisini yaptık. Bir o kadar eğlenceli ve bir o kadar da yorucuydu. Kaanın hasta olması mutluluğumuzu örtüledi .Hediyeliklerim el emeği olsun istediğimden aklımda iki seçenek vardı. Ya Diş sabunu yapacaktım ya da diş kurabiyesi.Diş sabunu konusunda riske girmek istemediğimden bunları sipariş vermek istedim. Sağ alt köşedeki bayan Kaan efendinin Anneannesi oluyor :)Sabunları ise internetten sipariş verdim. Gitti gidiyorda       İDE BEBEK SABUNLARI  

Diş Çıkarma Maceramız (Azı Dişler)

     Kaan 17 aylıkken birinci azılarını çıkarttı. Diş çıkartacağının farkındaydım salya akıtıp ellerini ağzına götürmesinden fakat bu kadar zor olacağını hatta bunların azı dişleri olacağını aklımın ucundan geçirmezdim.      Bir sabah işe gitmek için uyanıp Kaan'ı öperek gitmek istediğimde ateşinin çıktığını farkettim. Öyle böyle değil birden soba gibi yanmaya başlamıştı çocuk. Hemen apartopar kaldırdım uykusundan soydum ılık suya soktum. Aylardan Eylül'dü. Eşim yapma hastalanır sabah sabah çocuk dedi. (Sabahın 4:00 ' ından bahsediyoruz bu arada.) Hiç bir şey olmaz dedim. Kaptığım gibi götürdüm. Duştan sonra bir nebze iyi gibiydi . Hemen ılık sütü içirip alttan fitil saldım çünkü ateş 37,8 lerdeydi .       Gün içerisinde sık sık aradım durumu hakkında bilgi aldım yönlendirme yaptım. Ertesi gün izinli günüme denk geliyordu bol bol ılık suyla devam ettim ve Calpol verdim. Ne çare? Çocuğum sürekli 36,9 -  37,8 arası gidip geliyord...