Ana içeriğe atla

Emzirmek ya da Emzirememek!!!

Neden mi bu başlığı seçtim? Emziremeyenlerdenim çünkü." Şu zamana kadar en çok bu dünyada neyi kıskandınız? "diye sorsanız size tek cevabım bu olurdu.

Zamanında hamileyken, hamile olan bloggerları takip eder yorumları okurdum da kimisi daha hamileliğinin 27. haftalarında göğüslerinden süt gibi bir sıvının geldiğini ve neden olduğunu merak ederken diğerleri de sütünün bol olacağına işaret ettiğini söylerdi.İnanın bende böyle birşey olmadı. Merakla bekledim fakat hiç bir belirtim yoktu. Hatta göğüs ağrısı çok çekmedim öylede.

Bir önceki yazımdaki  Doğum Çantama Neler Koydum da sizlere emzik almadığımı belirtmiştim.Tabii sebep olarak ise bebeğimin emziğe alışıp beni tutmayacağını ve ağız damak yapısını bozacağını düşündüğümdendi.

Korktuğum başıma geldi . Ben emzik almadım ama eşim ile görümcem emzik alarak büyük bir kötülük yaptıklarının farkında olmadan gülerek yanıma geldiler " baaaaak biz emzik aldık oğlumuza " diyerek.

Kaan prematüre doğdu küçücük ağzı var yavrunun. Ben desen ; göğüs ucu çapım büyük ne yazık ki. Ama bunları düşünen kim? O heyecanla doğumdan çıktıktan sonra çocuğuma kavuşacağım anı düşünüyorum hep. Doğum fotoğrafçısı geldi fotoğraflar çekildi. Son olarak " İsterseniz herkesi dışarı alalım bebek sizi emerken çekelim ister misiniz ?" Diye sordu.İstemez miyim ? Ben hep o anı bekledim bu nasıl bir soru??? Herkes dışarı çıktı , Kaan'ı bana verdiler. Nasıl bir ağrıdır o sezaryen ağrısı? Yaklaştıramıyorum bebeğimi kendime. Koyamıyorum göğsüme. Canım acıyor resmen. Zar zor yastık takviyesiyle koyduk hemşirenin yardımıyla da. Fakat Kaan beni tutmadı.Tutamadı. Küçücük azığıyla kavrayamadı göğüsümü. Hemşirelerin biri gidiyor biri geliyor göğüsüm mıncık mıncık oldu ellerinde. Bir yandan sütümün gelmemesine mi ağlayayım yoksa öbür yandan canımın acımasına mı??Derken fotoğraf çekildi mutluluklar dilendi fotoğrafçı uğurlandı.

Bebek mi? Aç yavrum . Emecek ememiyor. Hemşire göğüsümün ucunu sıktı , hani şu ilk akan sarı (kolostrum) çıksın da bebeğim içebilsin diye. Benimki de şükür içebildi iki üç damla kadar. Ama sıkmaktan göğüslerim acıyordu artık. Annemin yara olacak kızın memesi dediğini hatırlıyorum.

Bu arada kolostrum bebek açısından çok önemli . Hiç olmasa bile onu doğar doğmaz alması bebeği bir çok hastalıktan koruyor bilginiz olsun.Özellikle de enfeksiyondan.

Hemşire sürekli gelip soruyor emzirebildin mi diye? Süt gelmiyor ne yapayım nasıl içireyim. Kimisinin şakır şakır başlar gelmeye kimisi de böyle süt fakiri olur bildiğin. Humanalar mı içmedim incirler mi yemedim fayda etmedi inanın. Eşim gizliden içeriye pompa aldı soktu. Onunla sağdım ama yok pompaya bile akmadı biliyor musunuz? Durum o kadar vahimdi. 

Hemşire geldi şırıngayla 10 ml süt verdi bebeğe. Bana da bu şekilde verebileceğimizi söyledi. Ama Kaan'ın gözümün önünde genzine süt kaçınca ben şırınga kullanır mıyım bir daha dedim. 

Sabaha kadar onu izledim o gün. Süt gelmiyordu sürekli hemşireye haber veriyordum acıkmıştır hadi mama verelim diye. 

Ertesi gün çıktık evimize geldik. Mama vermeye devam ediyoruz. Arada da ben sağıyorum daha doğrusu sağmaya çalışıyorum. 

3. Günüydü artık sabah sağayım dediğimde zorundan 10 ml sütü gördüm ama hafif sarımtırak tı rengi. İşte kolostrumun devamı dedim. Doğal antibiyotik. Hemencecik verdik içti bebeğim. Daha sonra 2 saatte bir düzenli olarak sağmaya başladım çünkü Kaan mememi tutmamakta ısrarcıydı. 

Arada çok nadir tutuyordu onunla da doymuyordu çünkü 10 ml süt ona yetmiyor devamında mama takviyesi yapıyorduk.Fakat o kadar güzel bir duyguymuş ki bebeğinin seni emmesi ,tarif edilemez gözlerimden yaşlar süzülürdü içim kıpır kıpır olurdu! Bu anlatılamayacak bir duygu o kadar yüce ki ; kelimeler kifayetsiz kalır.İşte o yüzden diyorum ya en çokta emziren anneleri kıskanırdım diye.

Süt yapıcı pek çok şey aradım internetten.

Dere otu : Denedim olmadı
Yeşillik  : Denedim olmadı
Bulgur : Denedim olmadı
Soğanın her türü : Denedim olmadı
Kayısı , incir ,hoşaf ,meyve, süt, humana ,lohusa şerbeti , bol su , malt içecekler , süt arttırıcı bebek firmalarında vs satılan içecekler...

Kısacası akla gelebilecek ne denediysem olmadı. 

Bir gün bara gittik eşimle bebeği anneme emanet edip. Bir iki yudum bira ve patlamış mısır bol moralle de eve döndüm ve mis gibi bir uyku çektim. Ertesi sabah kalktığımda üstüm başım yatak sırılsıklamdı. Bir baktım göğüslerim ağrıyor deli gibi şişler. Serkan'ı nasıl uyandırdığımı bir bilseniz çığlıkla. Yaşasın sütüm geldi dedim. Bol bol ama keşke farketseydim de sağsaydım dedim. 

Sonra düşündüm ve internetten araştırdım ki patlamış mısır yaptı bu işi .Aldım patlatıp patlatıp yedim. Yok olmadı. Ertesi gün süt gelmedi. Biraydı yapan diye düşündüm. Alkolsüz bira aradım bulamadım piyasadan kaldırılmış. 

Bira mayası varmış eczanelerde satılan onların çok süt yaptığı söyleniyor ama inanın denemedim çünkü zararı da varmış bildiğim kadarıyla.

Daha sonra bir sitede okudum şimdi ismini hatırlamadığım mo... diye bir ilaç vardı reflü ilacı ve bunun yan etkisinin süt getirdiği bildiriliyordu ve anneler bu şekilde süt arttırımına gidiyorlarmış. Hemen doktorumuzu aradım sordum. İlk aldığım cevap "Ben sütü gelmeyen annelerime bunu veriyorum gönül rahatlığı ile içebilirsiniz." oldu. Büyük bir sevinç ile eczaneden sadece 5 tl gibi bir fiyata almıştım ilacı.Tahmin edildiği gibi sütüm %100 hatta daha fazla arttı. 10 ml gelen sütüm oldumu 45 -60 ml. Yalnız Kaan bununla doymadığı ve göğüsümü tutmadığı için ben hem sağarak veriyordum hem de mama takviyesi yapıyordum. 

Bu şekilde 8. aya kadar bebeğime anne sütü verdim. Ne zaman ilacı kessem sütüm de kesiliyordu. Bu arada kilo alımı gayet güzeldi yani ilaç sütün değerinden bir şey kaybettirmiyordu.

En güzeli ise : Kaan reflüydü. Her mamadan sonra kusan bir bebekti. Bu ilacın damlasını bebeklere reflü önlenmesi amacıyla verilmekte ama ben bunu kendim alıyordum ve anne sütü ile de bebeğime geçiyordu. Derler ya siz ne yerseniz bebekte onu yer diye. Çok doğru bir laf. Dolayısıyla Kaan'ımın kusmaları da son buldu. Bunu doktorumda fark etmişti. Ayrıca Kaan'ın beyin ve fiziksel gelişimi ise son derece iyiydi. Etkilenmedi ilaçtan. Google'dan aratarak  ya da çocuk hastalıkları uzmanınızla görüşerek bu konu hakkında aydınlanabilirsiniz.

Bazen düşünüyorum da acaba normal doğumu bekleseydim sütüm o zaman gelir miydi ? diye.

İkinci bebekte normal doğumu yapmayı çok isterim ama riskli gebelik grubunda olduğum için ne yazık ki korkuyorum.

Biraz uzun oldu kusura bakmayın.

Umarım siz anneler benim yaşadığımı yaşamazsınız. 

Bir daha ki yazımda ise sizlere biraz anne sütü ve anne - bebek iletişimine etkisinden bahsetmeyi düşünüyorum . 

Bol emzirmeli bol sütlü günler diliyorum size :)

Sevgilerimle,





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Emzik ve Biberona Bay Bay!

Tuvalet eğitimi maceramızdan bahsetmek istemiyorum bile , malum sonuç odaklı olmadı ne yazık ki!! Güya izin almıştım 1 hafta fakat eşimin bitmek bilmeyen aktiviteleri yüzünden başlamadan son buldu. O yüzden o konuyu erteleme kararı aldık.  Kaldı ki pedagogların 2,5 yaşından sonra önermeleri üzerine biri ki ay daha ertelemeye karar verdim. Zaten bahane arıyordum.  Dedim ya önceki konularımda Kaan sürekli hastalanıyor diye. Pfapa sendromu olabilir mi diye. Tahminlerim üzerine 20 gün sonra yine rahatsızlandı. Bu sefer enfeksiyon değil ama bademciklerinde kızarıklık ve iştahsızlıkla başladı. Ateş çok yapmadı. Ama yinede ateş düşürücü verdim arada. Bir de bu sabah iburamin cold vereyim dedim. Nitekim doktor bey de sordu elinde var mı yazayım mı 5 gün kullan diye. "Verdim bu sabah." dedim "Süper , 5 gün kullan." dedi. Yanında bir de burun spreyi verdi. Burundan genzine olan sağ kısımda ödem varmış sökülsün diye. 3 gün kullanacakmışız. Hani internetten araştırayım ded

BİR KLIP VARMIŞ DAHA GÜZELİ YOKMUŞ!

Bebeğinizle paylaşacağınız unutulmaz anlara bir yenisini daha eklemek istemez misiniz? Yalnızca ikinize özel bir video hazırlayıp tüm sevdiklerinizle paylaşacağınız harika bir video. Ben ekledim ve sizlerle paylaştım. Haydi anneler sıra sizde :) www.primabebekleri.com adresine girip hazırlayabilirsiniz. Video mailinize gelecek fakat bu biraz zaman alabilir . Muhtemelen yoğunluktan dolayı bu şekilde.  Ayrıca socialmomm 'ın sizlere güzel de bir süprizi var. İstanbulda gerçekleşecek olan İBS Dünyanın en büyük Anne-Bebek-Çocuk Fuarına  davetiye hediye ediyor. Ben katılamayacağım belki ama sizlerle yine de paylaşmak istedim. Ayrıca  IBS Fuarının  etkinlik programı ile ilgili kendi sitelerine göz atabilir online bilet alabilirsiniz. Teşekkür ederim prima :) Teşekkür ederim socialmomm  :)

Hoş Geldin Üzüm Tanesi !

 Evet yanlış duymadınız ! Hamileyim ! An itibari ile 7+0 :) 8. ci haftaya girmiş bulunuyoruz. Çok endişelerim var , korkuyorum, Korona geçirdiğim dönem hamile kaldım, Korona ilaçları aferin ler antibiyotikler ... bir dünya ilaç tükettim o dönem, hatta karantina sonrası toplantıya katıldım alkol aldım , onun öncesi saç boyadım vs. gerci doktoruma sorduğumda bırakın adet gününü yumurtlama gününden itibaren ilk üc hafta yaptıklarının bebeğe zararı yok korkma dedi. Olsaydı vücut kabul etmez bir şekilde sonlanırdı dedi. Uzun uzadıya belirtileri vs yazmayacağım sizlere,endişelerim korkularım var. Umarım herşey yolunda gider ! Kan sulandırıcı iğnelerime de basladım, bi yandan coraspin , folik asit alıyorum e tabi ufak lekelenmeler sebebi ile progestanda. İşte en kötüsüde o progestan. Sabah aksam 200 lük verdi :( Sersem gibi yapıyor beni, Sanırım artık daha sık gireceğim buralara... Ve artık burası sadece kaansmom olmayacak.  :)